
Idei, informatii si solutii de marketing. Pentru ca marketingul chiar functioneaza si rezolva probleme. Si pentru ca solutiile sunt din ce in ce mai multe.
duminică, 30 noiembrie 2008

vineri, 28 noiembrie 2008
Michael Porter despre paradoxurile crizei
Pentru ca inteligenta de marketing a inceput sa fie distribuita prin modalitati din ce in ce mai comode si mai placute - podcasturi, dvd-uri - , inauguram o rubrica video :-) cu un material chiar fierbinte - desi Porter ramane actual din '79 incoace si care confirma adevaratele ierarhii in materie de marketing, intr-o perioada cu prea multi "guru" http://www.youtube.com/watch?v=mwc073nNl3Q.
Ce spunea asadar Michael Porter in octombrie la Seul despre criza mondiala? Care sunt sfaturile pentru companiile fata in fata cu recesiunea?
Avem de-a face cu o criza plina de paradoxuri, spune Porter. In primul rand, companiile trebuie sa creeze un echilibru intre masurile pe care le iau pe termen scurt si strategia pe termen lung si sa reuseasca sa le impace pe ambele. Chiar daca provocarea pentru multi este deocamdata supravietuirea si trebuie sa reactioneze in mod pragmatic la criza, miza ramane strategia pe termen lung. Vor avea probleme cei care reactioneaza exagerat. De exemplu, companiile care sunt orientate strategic pe excelenta, ar face cea mai mare greseala sa reduca in aceste momente calitatea serviciilor sau a produselor.
In al doilea rand, in mod paradoxal, in aceasta perioada multe companii au mai multa flexibilitate pentru decizii si miscari strategice pe care nu le-ar fi putut avea in conditii normale. Criza fianciara e un moment in care nu are rost sa te uiti la indicatori pe termen scurt: pretul actiunilor, raportari trimestriale pentru ca acum diferentele nu conteaza. Dimpotriva, este un moment favorabil sa gandesti implicatiile, alternativele si strategiile pe termen lung.
In plus, este vorba de o criza atipica si care se manifesta ca un cancer , o criza cale carei cauze se afla integral in problemele create in piata serviciilor financiare. Multe companii care americane si globale au demonstrat performante laudabile, au luat decizii bune, s-au extins si fac exporturi de succes s-au trezit afectate indirect de probleme legate de credite, investitii, lichiditati.
Pe scurt, solutia pe timp de criza e tot strategia. Cum spunea tot Porter, tehnologia se schimba, strategia nu. Criza trece , strategiile raman. Companiile fara strategie nu.
joi, 27 noiembrie 2008
O adevarata experienta turistica se construieste in timp

Pentru ca Anglia sa ofere o adevarata experienta despre ceea ce inseamna un serviciu de prima clasa, pregatirile trebuie sa inceapa de acum, chiar daca exista deja o baza, exista infrastructura si servicii bine puse la punct care functioneaza impecabil. Metroul londonez, de exemplu functioneaza impecabil iar cardurile Oyster ofera avantaje semnificative utilizatorilor insa cati dintre ei stiu de asta? Cum vor afla? Ce obstacole mai pot aparea? Ce probleme suplimentare va aduce Olimpiada: logistice, de comunicare. Ce impact vor avea asupra celorlalte servicii si industrii conexe? Care sunt factorii de care va depinde experienta vizitatorilor la JO: cozile de la controlul pasapoartelor, asigurarea unui nivel minimal de informare si orientare pentru cei care ajung aici prima data, experienta lor cu mijloacele de transport. Articolul integral, publicat in august in Customer Strategy http://www.customer-strategy.co.uk/csfeatures/index.cfm?ccs=575&cs=3776&dSubKey=Continuation&Page=2.
Ne-ar iesi si noua toate sau mai bine, cel putin, daca am intelege intr-un final ca si pentru turism este nevoie de munca, de strategie, de marketing. Ca pentru asta e nevoie de timp, de resurse si de cat mai multe energii . Ca e foarte usor sa darami niste eforturi de a construi ceva ( vezi incercarile de a demara o strategie de brand de tara sau eforturile laudabile si total ignorare de factorii de decizie din eterna si fascinanta tara http://www.brandingromania.com/) dar e tare greu sa pui ceva solid in loc. Ca nu e suficient sa ne umflam in pene ca ... avem o tara ca-n povesti. Pentru ca deocamdata, cele mai cunoscute povesti in afara sunt despre cum se face omleta romaneasca.
(se fura doua oua)
miercuri, 26 noiembrie 2008
Mai usor cu reclama pe mobil
Sa speram ca studiul va fi citit si in Romania :-)
vineri, 14 noiembrie 2008
Finalistele Word of Mouth Marketing Awards
Pentru premiul de eficienta:
- Aquafresh Iso-Active, Wildfire Word of Mouth for GSK
- O2 Unlimited Orgy of Fun, ZenithOptimedia pentru O2
STA Travel Buzz and Explorers, by 1000heads for STA Travel Shortlisted for Best
Premiile pentru identificare si targetarea influentatorilor :
- Gossip Girl: The Chosen, Naked Communications , The Population pentru FOXTEL (Australia)
- STA Travel Buzz and Explorers, 1000heads pentru STA Travel
Creativitate:
Aquafresh Iso-Active, Wildfire Word of Mouth pentru GSK
Cold War Modern, by 1000heads pentru V&A Museum
O2 Unlimited Orgy of Fun, ZenithOptimedia pentruO2
Cel mai bun mod de masurare a rezultatelor:
- Cunatificarea rezultatelor WOM prin traking, TNS UK
- Axe/Lynx, Mesh Planning si Unilever
sâmbătă, 8 noiembrie 2008
Bani din online dating - solutie de crestere a veniturilor pe timp de criza
Daca criza financiara se resimte chiar si in veniturile din publicitatea online, in mod surprinzator,
Soulmates are deja peste 95000 de membri si mari sanse sa creasca si Guardian aloca pentru asta o investitie serioasa de markeitng intr-o campanie care va promova si sectiunea de turism si calatorii care va fi dezvoltata cu un continut video mai bogat http://www.ivebeenthere.co.uk/.
marți, 4 noiembrie 2008
luni, 3 noiembrie 2008
Marketing inteligent de tabloid

Reteta? Viziunea antreprenoriala si talentul lui Bogdan Naoumovici, management si marketing inteligent la un loc, continut si promovare in acelasi timp.
- 125 000 exemplare vandute
- 180 000 vizitatori online
- 140% crestere a veniturilor online
Media tirajului difuzat al Cancan in perioada ianuarie - iunie 2008 este de 93 740, fata de 52 969, media pe intregul al 2007. Intr-o piata de tabloid maximum 300 000 de exemplare vandute in 2006, primele trei ziare vand acum impreuna peste 450 000.
Mai multe informatii intr-un recent si interesant interviu cu Radu Budeanu luat de Roxana Ivan pentru Business Standard.
Toamna audientele TV cresc si...scad
Nu toate posturile cresc insa. Scaderea spectaculoasa dar asteptata pe fondul derivei actuale a postului public de televiziune , mai ales in ce priveste TVR 1, este caderea acestui post de pe locul 5 pe locul 7, cu un rating mediu de 0,7 , surclasata de Prima TV si Kanal D. Incredibil dar adevarat. Si...mare pacat!
Mai multe informatii in Business Standard http://www.standard.ro/articol_66673/piata_tv_a_castigat_un_punct_de_rating.html
duminică, 2 noiembrie 2008
Cum sa inveti din greseli in marketing
Pe larg, in articolul publicat de More Marketing Solutions in revista Financial Director, noiembrie 2008, http://www.financialdirector.ro/alte-articole/opinii-cum-sa-inveti-din-greseli.html.
Orice marketer ar trebui sa citeasca insa si revista, nu doar pentru coperta superba a ultimului numar sau pentru cover story http://www.financialdirector.ro/cover-story/aisbergul-subprime-a-lovit-titanicul-financiar.html ci pentru opinii si analize avizate legate de criza financiara http://www.financialdirector.ro/editorial/avantaje-si-dez-avantaje-pe-timp-de-criza.html, .
Marketingul si directorii financiari fata in fata
Apare, invariabil, confruntarea intre marketeri si directorii financiari. Cine are dreptate? Cine nu intelege cum stau lucrurile? Cum ar putea sa se impace? Ce trebuie sa invete fiecare? Ce si cat pot castiga companiile din colaborarea acestor doua tabere?
Mai multe , in articolul pe care l-am publicat in revista Financial Director, septembrie 2008.
http://www.financialdirector.ro/alte-articole/marketingul-si-directorii-financiari.html
Bineinteles, cu erata la numele marelui Kotler si la asezarea rubricilor din tabel :-)
sâmbătă, 1 noiembrie 2008
Banca unor oameni intreprinzatori si a unui marketing inteligent
