marți, 26 februarie 2008

B.L Ochman despre social media



Social media marketing-ul este din ce in ce mai fluturat si abuzat in articole si conferinte , totusi destul de putin inteles sau inca privit cu ostilitate si reticenta inca la nivel executiv chiar si in Statele Unite.


Eticheta "social" e din ce in ce mai prezenta si mai trendy. Putini manageri inteleg insa despre ce e vorba. Si mai putini au inca incredere si rabdare sa aloce resursele necesare pentru ca astfel de proiecte sa functioneze. In astfel de conditii, graba, presiunea pe ROI, bugetele insuficiente alocate , lipsa de coerenta si strategie pe termen lung risca insa sa puna in pericol credibilitatea unor astfel de proiecte, inca inainte sa se fi legitimat.

In nici un caz astfel de strategii nu sunt experimente, evenimente , "lovituri" izolate ci un set de instrumente care pot ajuta companiile sa obtina vizibilitate si "word of mouth", sa se vorbeasca despre ele, sa fie recomandate altora de catre persoane in care au incredere. Normal, social media marketing-ul nu "garanteaza" vanzari sau influenta.

In rest, lucruri de bun simt. Care sunt lucrurile pe care le impart oamenii cu colegii, prietenii sau cu familia? Fie ca trimit sau impart poze, filme, emailuri, bloguri , mesaje sau ca fac shopping de grup, se distribuie, trimite, multiplica informatia care este: interesanta, amuzanta, utila, relevanta, educativa , cu greutate sau pur si simplu captivanta. Nimic nu s-a schimbat in felul in care oamenii comunica, doar mijloacele si viteza transmisiei.

Dintotdeauna, oamenii cu cercuri mari de prieteni, cunostinte si rude se bucurau de incredere si puteau influenta o multime de oameni. Acum, in timp ce companiile , agentiile si asa zisii marketeri in domeniul social media dezbat asupra avantajelor de a-si asculta clientii cand isi vand produsele sau serviciile , acestia din urma discuta si dezbat deja pe bloguri si site-uri de opinie despre aceleasi produse si servicii.

Daca grosul bugetelor se duce pe canalele offline traditionale, totusi, nimic nu influenteaza mai mult vanzarile si reputatia companiilor decat ceea ce prietenii, colegii sau familia spun despre ceva ce urmeaza sa cumperi.

Niciun comentariu: