joi, 28 februarie 2008

Campaniile sociale au avut lucrari bune la AdPrint



"Vorbind despre lucrările româneşti care au intrat în competiţia din acest an, Monica Moro, Executive Creative Director al McCann Erickson Madrid, a declarat, pentru MEDIAFAX, că lucrările româneşti sunt foarte bune, unele chiar de excepţie. "Ad-ul meu preferat este realizat de o echipă de creativi din România...este o lucrare care se remarcă şi pentru care creatorii vor primi un înger", a declarat Monica Moro, Executive Creative Director McCann Erickson Madrid. "Înainte, lucrările bune erau făcute numai în anumite ţări, acum nu mai este aşa, nu mai poţi raporta creativitatea la o anumită zonă. Nivelul publicităţii din România este într-o evoluţie calitativă. Una dintre campaniile mele preferate este românească, este campania «History in Brief»", a declarat Daniel Fohr, Creative Director/Founder MC&SAATCHI.GAD,Paris. "Lucrările creativilor români demonstrează gust în execuţie, în concept, dar uneori sunt prea bune, în sensul că seamănă prea mult cu execuţiile din agenţiile de la Londra sau Paris. Mă aşteptam la mai mult curaj, în concept în ilustraţie, la altceva decît la urmărirea curentului dominant. Mă aşteptam la o demonstraţie de originalitate inoculată de spirit autohton...vroiam ceva mai ciudat", a spus Lorenzo de Rita, Chairman Euro RSCG, Netherlands. "Am văzut anul acesta în execuţiile creativilor români mai puţine lucrări influenţate de trendul majoritar şi mai multă originalitate", a precizat Andreea Stillaci, Co-President/ Executive Creative Director GB Grey Paris. Toţi membrii juriului au apreciat că secţiunea cea mai competitivă din cele 32 ale competiţiei a fost cea a campaniilor "pro bono". "Cea mai competitivă categorie a fost socialul, campaniile caritabile, deşi eu personal prefer reclamele la produse sau servicii.. Eu nu sunt un mare fan al campaniilor sociale, nu cred că acesta este un teritoriu de măsurare a creativităţii. Consider că publicitatea trebuie să găsească soluţia la o problemă a clientului, iar campaniile sociale nu rezolvă nici problema SIDA, nici a copiilor care suferă de foame”, a declarat Lorenzo de Rita. "Campaniile sociale a fost categoria cu cea mai acerbă concurenţă. Dar, surprinzător, nu a determinat şi dispute prelungite în alegerea cîştigătorilor. De astă dată, am ajuns destul de repede la consens”, a spus Monica Moro. "Categoria social a avut multe lucrări bune. Zona rămîne totuşi una dificil de judecat pentru că ai tendinţa să amesteci ideea cu cauza promovată. Când iei o decizie, la categoria aceasta, nu poţi spune niciodată că a fost cea mai bună”, a afirmat Daniel Fohr" . (Iulia Teliban, Mediafax).

Niciun comentariu: