duminică, 23 martie 2008

Nu mai ajunge o gura mare ca sa impui branduri

Nu mai ajunge doar o gura mare ca sa creezi si sa impui branduri ci mai ales, niste urechi foarte mari. Obisnuite inca sa spuna, brandurile trebuie sa se obsnuiasca sa asculte , este de parare Lazar Dzamic, in ultimele postari pe blogul de la Brand Republic.

Tipurile de "conversatie" cu consumatorul s-au schimbat radical. Eram obsinuiti cu cele doua tipuri traditionale : brandurile care stiau doar sa "vorbeasca", intr-un soi de glorios monolog publicitar si alternativa "customer service", care ii lasa loc sa se exprime si consumatorului, intr-un dialog totusi bine manageriat si controlat . Lumea digitala insa, a impus altele noi: conversatiile intre consumatori despre brand si prin brand, initiate de catre marci, in cazul celor indraznete si active, modalitati mult mai "democratice" si mai greu de controlat.

Brandurile trebuie sa faca fata trecerii de la paradigma "telling the brand" la "agreeing the brand" ( cu actionarii, dar mai ales cu consumatorii!).

Niciun comentariu: