miercuri, 8 octombrie 2008

Cum schimba criza financiara obiceiuri de cumparare in Anglia




Ce se intampla cu marile magazine pe timp de criza?
Sainsbury castiga pe seama rivalilor cu preturi mai ridicate ( Marks & Spencer , Waitrose ), , cel putin asa se lauda directorul Justin King , contrazis deocamdata de datele TNS, care arata o cota de piata in scadere si chiar de cresterea vanzarilor celor de la Asda, al doilea lant de supermarketuri din Marea Britanie. Cine mai castiga si cine pierde? Brandurile generice pe seamna celor mai scumpe , chiar si mancarea si ingredientele proaspete in detrimentul semipreparatelor, mancarea organica in favoarea produselor mai ieftine http://www.guardian.co.uk/business/2008/oct/09/jsainsbury.supermarkets.
Cumparatorii sunt din ce in ce mai abili, mai informati si au inceput sa-si schimbe felul in care mananca si gatesc ca reactie la criza.

Cum reactioneaza jucatorii din piata?
Sainbury pare pregatit pentru aceasta problema devenita sensibila cu " Modalitatile de economisire!" http://www.sainsburys.co.uk/save/ si nu doar cu "Cumpara si economiseste", Compara si ..." dar si "Switch and Save" :-) http://www.sainsburys.co.uk/food/foodandfeatures/sainsburys_food_ranges/switch_and_save/switch_and_save.htm

Ce fac ceilalti concurenti? Cum reactioneaza?
Deocamdata cu promotii pentru a-si pastra cumparatorii care fug catre lanturile de tip hard discount ( Aldi , Lidl).
Cu promovarea calitatii produselor ( Marks& Spencer) http://www.marksandspencer.com/gp/browse.html/ref=sc_iw_c_4_42966030_1/026-6875746-6998059?ie=UTF8&node=46484031&no=42966030&mnSBrand=core&me=A2BO0OYVBKIQJM dar si cu chilipiruri ( "value deals"), ca e musai pe timp de criza reduceri de pret in care accentul in comunicare cade pe cat se economiseste .

Niciun comentariu: