duminică, 26 octombrie 2008

Relansare de cotidian economic in plina criza


La Tribune se relanseaza in plina criza economica ca un manifest pentru viitorul presei scrise in era internetului. Noul La Tribune , pozitionat drept cotidianul economic de referinta, se doreste complete reinventat: echipa noua, formula noua, format schimbat, prezentare, rubrici, noi semnaturi si colaboratori. Scopul declarat este de a ajunge la 100 000 de exemplare pana la sfarsitul anului de la 80 000 in przent si la 120 000 in 2010 , de a-si dubla numarul de abonati si de a pune capat pierderilor financiare cu care se lupta in prezent .
Daca ziarul revine cromatic la albastru culoarea care il consacrase, in ce priveste formatul se renunta la formula de tabloid in favoarea formatului de mijloc, intre broadsheet si tabloid, berliner, pe care il foloseste si Financial Times , Guardian sau Wall Street Journal.

Relansarea isi propune sa intareasca ADN-ul ziarului , pastrand tot ce s-a impus ca excelenta in experienta ziarului de-a lungul timpului - finante, piata, bursa- insa largind in acelasi timp orizontul ziarului care va avea pagina de cultura si chiar si de sport.
Cele trei puncte forte a ziarului sunt: politica, business , finante. Relansarea are insa obiective mult prea ambitioase si promite cam mult din perspectiva a ce am numi in marketing focus si isi doreste un ziar complet. Un ziar util si "agreabil", complet, inovativ, independent . Util inseamna tot ce ar avea nevoie un cititor sa stie iar chiar daca ziarul nu si-a descis explicit publicul tinta, este vizibil ca acesta nu se limiteaza doar la economisti sau oameni de afaceri. relansarea doreste sa puna accent pe noutate, tendinte, viiitor si tehnologie. Ziarul se doreste primul ziar care "vegheaza" la inovatiile tehnologice. Intre noutati legate de continut se numara suplimentul de weekend dar si aparitia ziarului 6 zile din 7, cu scopul declarat ca cititorii sa nu astepte pana luni ca sa afle ce s-a intamplat vineri.
Ziarul se relanseaza cu cateva pachete de abonament pentru persoane fizice pentru dar si cu oferta de pret speciala pentru laptopul Acer http://www.offres-latribune.fr/index.php?act=choixpart. Abonamentele pentru companii includ in plus optiunea de a beneficia de un progam legislativ si, in ciuda increderii declarate in viitorul presei scrise , un abonament pentru acces exclusiv online la ziar.
Motivatia schimbarilor de logo si de layout facute de Mario Garcia sta in dorinta de a face un ziar placut si accesibil pentru "generatia Google" http://www.latribune.fr/entreprises/communication/publicite--medias/20081026trib000302948/le-journal-de-la-google-generation.html

Noul website pare intr-adevar facut pentru generatia google: simpu, accessibil si bine structurat , pune in valoare bogatia de informatii, comentarii, analize si permite inserarea unor formate de publicitate noi si spectaculoase.

Obiectivele legate de tiraj sunt sustinute si de noi masuri legate de distributie. Pe langa reteaua actuala, La Tribune incearca sa isi extinda distributia in cat mai multe locuri: mari universitati, parcari si chiar taxiuri. O alta strategie este crearea de retele de abonament la indemana pentru expatriati prin parteneriate realizate in 6 mari metropole: Londra, New York, Los Angeles, Sidney, Singapore si Zurich.

Spotul video care anunta obiectivele relansarii aici http://www.latribune.fr/static/lenouveaulatribune.html.
La Tribune estimeaza pentru 2008 pierderi de 12 mil. , la o cifra de afaceri de 40 mil. Euro.

Niciun comentariu: