joi, 19 martie 2009

Declaratii pompoase si marketing zero

Ce-i trebuie turismului romanesc in ruina? Tichie de margaritar.
Ultima declaratie ministrului de profil la Targul de Turism care se intampla inca la Romexpo aminteste de poezelele subversive de pe vremea lui Ceausesc: "N-avem paine, n-avem carne/Dar avem Canal/Sa se plimbe cu barcuta/Ceausescu si Lenuta .

Suma vehiculata de multa vreme trebuia in sfarsit pusa la bataie si "justificata" cu un pompos jargon de marketing si cum se poate altfel, cu "brandul de tara". Nu trebuie sa fii mare specialist in marketing sa-ti dai seama ca inainte sa lansezi cu surle si trambite brandul, tara asta si turismul trebui sa aiba o strategie si ca daca de discutii despre brandul de tara nu am dus lipsa niciodata, o strategie de marketing lipseste cu desavarsire.

Normal ca un astfel de mod de a aborda problema da apa la moara la tot felul de personaje sa-si dea cu parerea si la declaratii populiste cum ca pana la urma problema cu brandul de tara poate fi rezolvata de orice baieti de pe plan local cu maximum 10 000 de Euro.

Programele serioase de marketing turistic si pentru care exista deja 150 mil de Euro alocati de la UE nu au inca nici o sustinere reala.

Cateva exemple despre cum si-au construit altii brand de tara, in materialul lui Adrian Barbulescu care sesizeaza lipsa clarificarii identitatii Romaniei ca problema nerezolvata, dupa care poti sa pornesti licitatii pentru brandul de tara. Un comentariu frumos al simonei, la acelasi material: "Totul se reduce la marketing, stiinta ce noua ne lipseste chiar si dupa 20 de ani de revolutie, dupa mii de seminarii si workshop-uri cu tot felul de guru sau de guristi in marketing si dupa inflatia de specialisti in de toate".

Doar cateva discutii vechi dar inteligente pe tema .

Niciun comentariu: