vineri, 13 martie 2009

Marketing pe Twitter


Wall Street Journal a publicat recent un simpatic articol depre cum sa comunici pe Twitter si cum sa-l folosesti ca instrument de promovare persoanala prin care sa-ti castigi fani dar si cum sa faci astfel marketing si pentru altele decat propria persoana.

Julia Angwin pare ca- si descrie cu umor propria experienta de utilizator dar explica nuantat multe dintre comportamente si motivatiile ale utilizatorilor de Twitter si mod de functionare al serviciului.

De exemplu, pe Twiter nu existi fara "followers" - termen mai "cinstit" decat acela de prieten cum spune o actrita de comedie citata in articol- fara fani care se aboneaza sa-ti citeasca mesajele iar relatiile nu sunt mutuale ca pe alte retele. Daca esti follower-ul cuiva nu se aplica insa si reciproca. Asta inseamna ca trebuie sa ai ce sa spui, sa ai opinii bine articulate sau aduci mesaje controversate sau noutati. Cum te gaseste in cazul asta lumea? Prin afinitate cu subiectele de care scrii. Serviciul are o functie de cautare excelenta si lumea a inceput sa-l foloseasca pentru a afla informatii din zonele care ii intereseaza.

Twiter este tocmai de asta diferit si un instrument de marketing aparte pentru a atinge niste publicuri intr-un moment de fragmentare tot mai accentuata a audientelor. Tot mai multi oameni vorbesc despre tot mai multe lucruri din ce in ce mai diferite. Twiter iti permite sa vorbesti cu ei. Serviciul are o crestere spectaculoasa la nivel mondial, de la 1,2 mil. utilizatori cu un an in urma la 6 mil. de utilizatori unici/luna in prezent.

In Romania, reteaua are aproximativ 2500 de utilizatori, dupa estimarile facute de Cristian Manafu, majoritatea in Bucuresti.

Niciun comentariu: