luni, 8 septembrie 2008

Idei pentru promotii indraznete.



Idei marete de promotii are toata lumea. Transformarea unei idei intr-o promotie de impact este
adevarata problema. In plus, bugetele sunt mititele. Contabililor si finantistilor nu le plac cheltuielile mari.

Michael Hedges povesteste cum incercase sa vada sefului o promotie ca tanar director de programe. Raspunsul sefului lui era intodeauna “Make it bigger” . Promotiile esueaza pentru ca nu sunt indraznete, spune, pe buna dreptate Mathieu Sibille, CEO al NRJ International .

Dezamagit de lipsa de interes a broadcasterilor din SUA in prezent fata de promotii, Michael Hedges descrie cateva promotii inteligente, indraznete si de succes din Europa.

Bauer Media, prin cele 22 de statii de radio din Marea Britanie, a creat un eveniment radio cu un impact de brand urias si cu o mare contributie sociala. Ideea a fost sa creeze o zi a copilului, pentru ca in Anglia nu exista nici o zi care sa marcheze formal un astfel de eveniment . Partenerul Bauer Media a fost filiala britanica a organizatiei "Salvati Copii" si a fost creata campania de strangere de fonduri “For The Kids Day” . Impactul a fost sporit de o abordare bazata pe creare de continut, interactiva, in care publicul a putut lua atitudine si au putut fi atarsi si implicati tinerii. Campania a durat 5 saptamani, generand acoperire mediatica in presa, TV si atragand atentia prim-ministrului Gordon Brown. Este important sa incerci sa inovezi , pentru ca ascultatorii sa astepte si sa isi doreasca sa asculte promotia si ea sa devina un element suplimentar si bine venit in mixul de programe, spunea la vremea respectiva directorul postului.

Daca unele promotii dau frisoane doar departamentului de contabilitate, promotia organizata de Radio Express din Slovacia si consursul "Un milion de bancnote" a provocat un soc la nivel national dandu-i insa in acelasi timp postulului o notorietate si o publicitate masiva.

Conceptul a devenit in scurt timp un format radio preferat si a obtinut implicit si sponsorizare de la o institutie financiara. Numere de bancnote, intregi sau partiale sunt citite in direct de catre DJ pentru a oferi potentialilor castigatori premii uriase. Provocand un adevarat scurt circuit pe piata monetara, Radio Express a ajuns la o cota de piata de 25% in Slovacia.

Articolul integral pe http://www.followthemedia.com/brands/ideas01092008.htm

Niciun comentariu: