joi, 22 mai 2008

Calitatea este viitorul presei "de calitate"

Daca la noi presa zisa de calitate scade, la altii creste. Adevarat ca online. Care e reteta succesului? "Combinatia de continut editorial puternic , opinii avizate cu noua strategie online" - spune Mike More, directorul Telegraph Media Group online savurand o crestere de audienta peste Guardian pe segmentul ABC si dublarea vizitatorilor unici in comparatie cu anul precedent. http://www.marketingweek.co.uk/cgi-bin/item.cgi?id=60857&d=258&h=262&f=3. Care strategie online nu e deloc de neglijat http://www.telegraph.co.uk/ si le permite deocamdata sa se laude cu "Britain's number 1 quality newspaper website" pana cand Guardian va reactiona in vreun fel probabil.

Cifrele impresionante de audienta online din Marea Britanie confirma ca viitorul va fi al creatorilor de continut. Dar al celor care isi doresc, vor si produc continut de calitate, adaptat la nevoile unei audiente exigente, cu pretentii si nevoi in permanenta schimbare, combinat cu servicii si valoare adaugata oferita cititorului virtual.

Exista si ceilalti care scriu in continuare ce pot, cum pot si cum au scris si acum 15 ani . Mai rau, care, cand se intampla sa fie si manageri inlocuiesc opiniile avizate, jurnalistii cu personalitate si probabil mai greu de controlat cu materiale anoste, prost traduse sau intristator compilate de pe net. Dar isi pun cenusa in cap ca lumea nu mai citeste. Ca marketingul nu-i ajuta. Lucruri cunoscute: degeaba promovezi bine sau promiti sforaitor beneficii pe care produsul tau editorial nu le ofera, degeaba stai bine cu editorialul daca marketingul si sau strategul online nu stie sau nu te ajuta. Managerii si editorii trebuie sa colaboreze si sa creeze. Impreuna. Exista cateva publicatii care au inceput sa inteleaga asta si in Romania :-) . Doar lor o sa le creasca audienta.

Niciun comentariu: