sâmbătă, 1 noiembrie 2008

Banca unor oameni intreprinzatori si a unui marketing inteligent


In domeniul bancar, criza a debutat cu un razboi intre principalele banci si consumatorii deja afectati de cresterea nejustificata a ratelor pentru creditele contractate , pe fondul unei inexistente strategii de comunicare. O exceptie notabila si care-ti merge la inima este Banca Transilvania.
Ne-am obisnuit cu reclamele simpatice ale bancii, mai ales seria cu zanul care salveaza situatii si rezolva problemele micilor intreprinzatori. Banca Transilvania confirma ca nu are numai "reclame haioase" ci si strategie si inteligenta de marketing care functioneaza bine de tot pe timp de criza chiar si in conditiile in care banca a fost , recent, si tinta unor atacuri de imagine si obiectul a nenumarate zvonuri legate de un iminent faliment si a unor numeroase stiri legate de o posibila vanzare http://www.antena3.ro/stiri/economic/surse-banca-transilvania-de-vanzare_56672.html.
Ultimul spot http://iqads.ro/clipul_publicitar_1890/banca_transilvania___abonament_bancar.html care ruleaza acum la TV - inca paralel cu rebrandingul trist al celor de la RBS- pune degetul pe rana. Cu ce probleme se confrunta acum toti clientii, persoane fizice si intreprinzatori deopotriva? Cu cresterea cheltuielilor si lipsa banilor cash. Oamenii simt deja in buzunar impactul unor costuri care au crescut deja , nejustificat, isi pun problema cum sa faca economii. Dincolo de mesajul punctual si avantajul pe care-l vinde ( abonamentul bancar pentru IMM-uri ) si care nici macar nu constituie o diferentiere superioara sau o premiera fata de competitori ( ex. Raiffesein, la care la o prima privire conditiile par chiar mai atractive), Banca Transilvania este prima care face sa "treaca" convingator acest mesaj care, in acest context primeste o importanta strategica. A fost prima forma de comunicare a unei banci care vorbeste convingator si credibil in plina criza.

Si in ce priveste PR-ul si tot la o prima privire, doar la Banca Transilvania vorbeste despre ce este esential si vital in aceasta perioada: despre incredere :" Banca Mondiala are incredere in Banca Transilvania ", comunicat de presa la sfarsitul lui octombrie . Frumos. Un semn bun ca lucrurile nu continua in tonul fals al rebrandingului RBS cu care a debutat comunicarea bancara romaneasca in timpul acestei crize.

Niciun comentariu: