joi, 27 noiembrie 2008

O adevarata experienta turistica se construieste in timp


De ce lor le iese de obicei si noua nu? Nici nu se terminasera bine JO de la Beijing si in Anglia se punea deja problema experientei pe care potentialii turisti o vor avea in 2012, cand Anglia va fi gazda celebrei Olimpiade. Vor fi si mai interesante dezbaterile despre strategie, mai palpitante polemicile despre alternative si cele mai utile probabil concluziile despre cum a fost dusa pana la capat strategia, in cele din urma.

Pentru ca Anglia sa ofere o adevarata experienta despre ceea ce inseamna un serviciu de prima clasa, pregatirile trebuie sa inceapa de acum, chiar daca exista deja o baza, exista infrastructura si servicii bine puse la punct care functioneaza impecabil. Metroul londonez, de exemplu functioneaza impecabil iar cardurile Oyster ofera avantaje semnificative utilizatorilor insa cati dintre ei stiu de asta? Cum vor afla? Ce obstacole mai pot aparea? Ce probleme suplimentare va aduce Olimpiada: logistice, de comunicare. Ce impact vor avea asupra celorlalte servicii si industrii conexe? Care sunt factorii de care va depinde experienta vizitatorilor la JO: cozile de la controlul pasapoartelor, asigurarea unui nivel minimal de informare si orientare pentru cei care ajung aici prima data, experienta lor cu mijloacele de transport. Articolul integral, publicat in august in Customer Strategy http://www.customer-strategy.co.uk/csfeatures/index.cfm?ccs=575&cs=3776&dSubKey=Continuation&Page=2.

Ne-ar iesi si noua toate sau mai bine, cel putin, daca am intelege intr-un final ca si pentru turism este nevoie de munca, de strategie, de marketing. Ca pentru asta e nevoie de timp, de resurse si de cat mai multe energii . Ca e foarte usor sa darami niste eforturi de a construi ceva ( vezi incercarile de a demara o strategie de brand de tara sau eforturile laudabile si total ignorare de factorii de decizie din eterna si fascinanta tara http://www.brandingromania.com/) dar e tare greu sa pui ceva solid in loc. Ca nu e suficient sa ne umflam in pene ca ... avem o tara ca-n povesti. Pentru ca deocamdata, cele mai cunoscute povesti in afara sunt despre cum se face omleta romaneasca.
(se fura doua oua)

Niciun comentariu: