marți, 19 mai 2009

10 imperative de marketing de criza de la Peter Fisk

Daca tot vine din nou Peter Fisk la Bucuresti si pentru ca modele de succes in 3,4, 7 , 10 sau 20 de pasi, puncte si reguli raman utile desi suprasimplifica si sunt departe de a fi exhaustive. Fara sa fie niciodata niste retete infailibile in orice business si pentru oricare situatie, cu eterna limita a lui "usor de zis, greu de facut", un checklist al prioritatilor oricarui business sau organizatie cu aceasta lista nu poate fi decat binevenit.

Asadar, cele 10 imperative pentru a nu pierde contactul cu clientii pe timp de criza sintetizate de P. Fisk ar fi:
  1. Concentreaza-ti atentia spre “cei mai buni” clienti – cei care doresc sa colaboreze cu firma ta si care aduc profituri in urma serviciilor contractate.
  2. Cerceteaza prioritatile lor aflate in schimbare – prioritatile clientilor se schimba in timpul unei crize asa ca afla ce conteaza pentru ei acum, ce este si ce nu este esential pentru ei
  3. Dezvolta propuneri mai relevante – vino in intampinarea nevoilor clientilor intr-un mod mai specific, de exemplu prin combinarea mai multor produse cu scopul de a rezolva anumite probleme
  4. Comunica pe cai relevante – recesiunile sunt mai putin legate de “individualism, aer liber si aventura” si au mai multe in comun cu “familia, casa si siguranta”
  5. Serveste-i intr-un mod mai personal – te ajuta sa-i intelegi mai bine si sa faci ceea ce conteaza mai mult pentru fiecare client in parte
  6. Cladeste relatii, nu tranzactii – nu ii aglomera cu oferte care sa fie doar simple reduceri de pret (e numai o risipa de bani din partea ta).
  7. Fii empatic la suferintele lor – fa mai multe pentru ei, de exemplu ajuta-i cu termene de plata mai favorabile sau prin adaugarea unui nou produs sau a unui nou serviciu
  8. Conecteaza-i cu alti clienti – adauga mai multa valoare business-ului tau conectand clienti care se aseamana in modul de gandire – atunci cand consumatorii au in comun un sport sau o alta pasiune, afacerile au in comun idei si oportunitati
  9. Continua sa comunici cu ei – este foarte usor sa uiti de clienti pe timp de criza – tocmai acum ei au nevoie de suport si reasigurare – newslettere regulate, distribuite ieftin prin SMS sau prin email te ajuta sa pastrezi legatura
  10. Energizeaza-ti clientii! – traim intr-o lume dura in care increderea a ajuns la un minim, mass-media e plina de stiri negative – ofera clientilor un motiv sa zambeasca, sa fie fericiti si sa vorbeasca despre ceva pozitiv.

Niciun comentariu: