duminică, 31 mai 2009

Statusul YM, Google si Skype pe post de reclama

A aparut prima retea de reclama pe statusuri YM, Google si Skype, pusa la punct de catre Alin Zainescu si inca doi tineri intreprinzatori. Detalii despre planurile, termerile si strategia la start in MoneyExpress. “Daca 10.000 de oameni cu cate 80 de prieteni diferiti pe messenger pun o reclama in loc de status, asta inseamna ca reclama e vazuta de 800.000 de oameni” - spune Stefan Szakal, unul dintre fondatori.

Oferta pentru advertiseri arata cam asa:
150 Euro pentru 500 de click-uri, 30centi/click
270 Euro pentru 1000 de click-uri 27centi /click
480 Euro pentru 2000 de click-uri 28centi/click

La pachete de peste 2000 de Euro , firma promite o campanie adaptata cerintelor fiecarui client.
Targetarea se poate face geografic, in functie de sex, varsta si interese.

Ideea este ingenioasa, calculul provocator pentru toti marketerii care isi vad clientii "scapand" canalelor de publicitate traditionale, pentru cei care targeteaza tineri, pentru afaceri de nisa care pot beneficia de avantajele retelelor sociale. Mesajul ar putea beneficia si de capitalul de incredere pe care il ofera "sursa": un prieten, o cunostinta pe care te poti baza, al carui sfat il urmezi.

Limitele sunt insa la fel de multe:
- ajungi la un numar limitat de oameni. Cate dintre segmentele pe care un advertiser si le-ar putea dori vor fi atinse astfel?;
- poti alege dupa un numar redus de criterii de segmentare. Nu stii cat castiga "pimperul", cat cheltuieste pe diverse categorii, ce-si doreste cu adevarat ( ok, teoretic avem o segmentare pe interese dar ce ne spune asta de fapt?);
- grad redus de acuratete a datelor disponibile: o multime de conturi fictive, persoane cu mai multe aliasuri, date eronate introduse la crearea contului;
- posibilitate de frauda, rata mare de "vanatori de recompense" la click
- cam scump pentru dezavantajele de mai sus;

Oricum, foarte buna ideea, simpatic site-ul asa ca sa-i lasam timp sa creasca. Sa ne bucuram ca daca e din ce in ce mai greu pentru marketeri sa comunice cu clientii, vedem ca se lucreaza la solutii din ce in ce mai ingenioase. Status Pimp are si blog asa ca stati aproape sa vedeti cum evolueaza.

Niciun comentariu: