miercuri, 11 februarie 2009

Online-ul nu e ca printul

Trecerea pe online pare o strategie pentru multe publicatii care , la o logica superficiala vad o reducere de costuri in trecerea exclusiva pe print. Nu orice produs de publishing se preteaza la online, sunt publicatii care asculta de alta logica sau nu au competente pentru online, au alte segmente tinta cu alte obiceiuri de consum.

E criza, nu e criza, intotdeauna e mai bine sa te tii de ce stii sa faci mai bine. Unii stiu si din acest motiv gasesc solutii si rezista! Ma bucur ca BMG isi reia editiile tiparite. Detalii pe site-ul lui Bradutz http://www.jurnalismonline.ro/?p=1888 . Biz-ul de exemplu un produs pe care nu=l consumai doar online.

Un produs editorial electronic bine facut se face tot cu bani, nu inseamna neaparat reduceri de costuri. Trecerea de la print la online inseamna pierderea unor audiente si lupta de la alt start pentru castigarea altora noi care inseamna alte costuri.

Pe motiv de criza, de exemplu, Financial Times tocmai a renuntat renunta la paginile de sport, ca masura in strategia care vizeaza concentrarea pe competentele cheie ale ziarului. Sportul ca fi tratat in continuare ca afacere si vor fi acoperite evenimentele sportive majore. Logic.

Imi scapa logica de criza a unor publicatii e la noi. O publicatie de nisa cu un public premium care abia inceput sa-si faca un nume si un public, pe care o citesti mai bine in weekend sau la cafea, vrea sa se mute exclusiv online pe motiv de costuri. De luni de zile umbla zvonuri ca ziare serioase care fac agenda , de care suntem dependenti si le rasfoim inca cu placere si alt ochi pe print, care mai au inca viata pe hartie vor trece exclusiv pe online pentru ca nu mai pot sustine costurile. Insa iarna nu-i ca vara si online-ul nu-i ca printul.

Niciun comentariu: